בשנים האחרונות, מעצבי האינטרנט הבינו בהדרגה כי להעמיס על העיצובים שלנו עם אלמנטים לא חיוניים זה לא רעיון טוב. אלמנטים עיצוביים מוגזמים כמו תמונות חסרות משמעות, מערכות ניווט מפותלות, כפתורי שיתוף חברתי, יישומונים לכתיבת בלוג, וסוגים אחרים של התפחת דף גונבים את תשומת הלב מהמטרות העיקריות של האתר. אז במקום להוסיף עוד דברים ואפשרויות נוספות, רבים מאיתנו בחרו להפחית את העיצובים שלנו לצורות הבסיסיות ביותר שלהם. ואף על פי שאנחנו בונים אתרי אינטרנט פשוטים יותר ויזואלית, התוצאות מצטיירות אחרת.
מה שתוכלו להבחין בו מיד באתרי נחיתה מינימליסטיים הוא שיש להם מטרה אחת בלבד. בין אם זה ללחוץ על כפתור הרשמה או להכניס את כתובת הדוא"ל שלך בטופס באינטרנט או להוריד משהו למחשב שלך, יש רק פעולה אחת מוגדרת היטב שהמעצב של הדף רוצה שתעשו. אין תפריטי ניווט מורכבים בדפי נחיתה מינימליסטיים.
אתם בדרך כלל לא תמצאו את המגוון העצום של כפתורי מדיה חברתית. העיצוב נטול צילומים דקורטיביים שמטרתם היחידה היא למלא את השטח הריק. הכל מעוצב באופן אסטרטגי בשביל לתמוך ולהדגיש את הפעולה הראשונית שמעצב הדף רוצה שהמבקר יעשה. על מנת להסב את תשומת לב לחלקים החשובים ביותר של דף נחיתה, ההיררכיה הויזואלית צריכה להיות מורכבת היטב - היררכיה חזותית היא הסדר המכוון של האלמנטים בעיצוב, כך שהאלמנטים החשובים ביותר נתפסים ראשונים.
כמה מן המאפיינים העיקריים שמשפיעים על מיקומו של אלמנט עיצוב בהיררכיה החזותית של דף נחיתה הם: גודל: אלמנטים גדולים יותר הם גבוהים יותר בהיררכיה. מיקום בדף האינטרנט: עבור רוב האתרים, אלמנטים בחלק העליון ובצד השמאלי של דף אינטרנט הם גבוהים יותר בהיררכיה. ניגוד צבעים: ניגוד חזק יותר בין רכיב מסוים לרקע שלו, כמו גם בין גורמים אחרים בקרבתו, יביא למיקום גבוה יותר בהיררכיה החזותית. מורכבות חזותית: אסתטיקה מורכבת יותר בהשוואה לאלמנטים המקיפים נותנת משקל לאלמנט חזותי חזק יותר. רווח לבן: יותר שטח לבן מסביב לרכיב זה נותן משקל חזותי חזק יותר. על ידי הסרת אלמנטים מיותרים, ניתנת לך ההזדמנות לביים את העיצוב שלך ולגרום למבקרים לשים לב לדברים החשובים באמת.